Genieten! - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu

Genieten!

Door: Peggy

Blijf op de hoogte en volg Rob en Peggy

21 Juli 2014 | Maleisië, Kota Kinabalu

Gisteren was een relax dag. ’s Morgens een beetje winkelen en ’s middags lezen en zwemmen. Het was bewolkt, maar met 33 graden Celsius en een gevoelstemperatuur van 49 (!) graden was het heerlijk vertoeven aan het zwembad. We gingen dineren bij Kudos, een restaurant dat op Tripadvisor op nr 5 van de 322 restaurants staat. Het eten was lekker maar de prijs/kwaliteit verhouding klopte niet helemaal. Normaal eten wij hier voor tien euro met zijn tweeën en vaak hebben we dan ook nog een voor- of een nagerecht. Nu betaalden we alleen voor 500 ml mineraalwater al €4.

Gisteren hadden we al een snorkeltrip voor mij geregeld. Dat hield wel in dat ik om 8.15 uur al werd opgehaald. Met een busje gingen we naar de haven. Daar stapten we op een speedboot. Ik had lekker plaats genomen op de voorste bank. Nou dat heb ik geweten. De boot voer met een flinke snelheid en de golven waren redelijk hoog. Ik had het idee dat al mijn organen inmiddels in mijn keel zaten. Jeetje, wat een klappen maakte de boot op het water. Ik was zo blij dat Rob in het hotel was achter gebleven. De Chinezen aan boord gilden alsof we in een achtbaan zaten.

Voor de kust van Kota Kinabalu liggen vijf door azuurblauw water omgeven eilandjes van het Tunku Abdul Rahman Nationaal Park. Het is een marine reservaat van slechts 49 km², dat bestaat uit de eilandjes: Gaya, Sapi, Mamutik, Manukan en Sulog. We gingen eerst naar Sapi. Een klein eilandje met veel koraal en vis. In het begin was het heerlijk rustig, maar later kwamen er steeds meer Chinezen. De meeste van hen kunnen niet zwemmen dus voor de kust zag het rood van de zwemvesten. Tot een meter of tien vanaf de kant durven ze het water wel in. Staand op het koraal leggen ze hun gezicht in het water en zien zo ook wat van de onderwaterwereld. Ik koos ervoor om wat verderop te snorkelen. Met lijnen was een gebied afgezet tot waar je mocht gaan. Na tweeënhalf uur stapten we weer in de boot en gingen we op weg naar Manukan. Daar stond een bbq op ons te wachten en mochten we nog anderhalf uur snorkelen. Vooral het koraal was daar erg mooi, maar helaas was de batterij van mijn onderwatercamera op. Ik heb daar dus niet zo heel veel foto’s gemaakt. En net als je batterij dus leeg is, wordt je omgeven door vissen die meters met je meezwemmen. Ook voor Rob was het vandaag genieten: luieren, Starbucks en een middagdutje. Een groter plezier kan je hem haast niet doen. Dus we hebben allebei vandaag erg genoten.




  • 21 Juli 2014 - 11:04

    Pa En Ma Wolffers:

    Wat een prachtige foto's. We genieten ook van jullie verhalen.

  • 21 Juli 2014 - 19:42

    Patricia:

    Het voelt alsof wij daar zelf op reis zijn,morgen ga ik ook nog via een blog van mijn broer naar Japan en het kost mij helemaal niets.
    Heerlijk zo'n zomervakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kota Kinabalu

Rob en Peggy

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 42195

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Sri Lanka

08 Juli 2015 - 29 Juli 2015

We gaan weer naar Azië

11 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Borneo

29 Juni 2013 - 21 Juli 2013

China rondreis

Landen bezocht: