Klein Paradijs - Reisverslag uit Mabul, Papua Nieuw Guinea van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu Klein Paradijs - Reisverslag uit Mabul, Papua Nieuw Guinea van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu

Klein Paradijs

Blijf op de hoogte en volg Rob en Peggy

27 Juli 2014 | Papua Nieuw Guinea, Mabul

Vandaag vlogen we naar Tawau waar we opgehaald werden en met een busje naar Semporna werden gebracht. Daar moesten we even wachten totdat we op de boot konden. Drie kwartier later stonden we op een klein paradijs: Mabul.

Mabul ligt in de Celebeszee en ligt beschut tegen het vasteland van Borneo. De watertemperaturen komen zelden onder de 27°C. Het zicht in het water is ideaal, vaak tot ongeveer 30 meter. Sipadan/Mabul is zelfs voor de meest verwende duikers een ware droombestemming. Naast ontelbare schildpadden, haaien en roggen, tref je hier een uitgebreid macro-onderwaterleven aan.

Ik ben vanmiddag nog even gaan snorkelen bij het huis rif. Het zicht was helaas niet zo goed, maar het barstte er van de vissen. Overal waar je keek was vis.

Het Sipadan Mabul Resort (SMART) is een geweldige uitvalsbasis voor duiken rondom Mabul, Kapalai, Mataking en Sipadan Island met zijn overvloed aan schildpadden. Het resort is gelegen op een prachtig wit zandstrand met ruisende palmbomen.

De komende dagen zullen we snorkelend, zwemmend en lezend doorbrengen. Internet is vandaag erg langzaam, dus waarschijnlijk is de volgende weblog pas vrijdag als we weer op het vasteland zijn.