We gaan weer naar Azie - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu We gaan weer naar Azie - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu

We gaan weer naar Azie

Blijf op de hoogte en volg Rob en Peggy

19 Mei 2015 | Nederland, Rotterdam

Over 50 dagen vertrekken wij weer richting Azië. Dit keer gaan wij naar drie verschillende landen: Thailand, Laos en Cambodja. Het beloofd een zeer gevarieerde reis te worden. We reizen langs dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan. We bezoeken prachtige steden die een koloniale sfeer uitademen en laten ons hopelijk overweldigen door de serene rust in de tempels, met als hoogtepunt Angkor Wat in Cambodja.

Het startpunt is Bangkok met tempels tussen de wolkenkrabbers, grote shopping malls, het uitgebreide nachtleven, chaotische verkeer en de kleurrijke markten. Daarna vertrekken we naar het noorden van Thailand: Chiang Mai, een heel prettige stad. Belangrijke trekpleisters zijn hier de kilometerslange avondmarkt en tientallen tempels. De schitterende natuur vormt een contrast met de stad.

Daarna verlaten we Thailand en reizen af naar Laos. Laos is met slechts zeven miljoen inwoners één van de dunbevolkte landen in Azië. In vergelijking met buurlanden als China en Thailand is Laos een stuk rustiger. In Laos ontbreken dan ook de echt grote steden. De meeste bewoners wonen op het platteland en zijn in de agrarische sector actief. Het land was namelijk lange tijd geïsoleerd van de buitenwereld. Pas sinds 1990 mogen toeristen de grens van Laos oversteken.

Een week later laten we Laos alweer achter ons en is Cambodja ons doel. Cambodja is sfeervol en fascinerend en nog niet ontdekt door het massatoerisme en heeft veel te bieden. Niet alleen de prachtige Aziatische bouwwerken, zoals het beroemde tempelcomplex Angkor Wat en de Zilveren Pagode, maar ook Frans koloniale gebouwen en The Killing Fields.

We gaan jullie weer op de hoogte houden middels deze weblog.

• 19 Mei 2015 - 18:42

Ingrid:

Dat beloofd weer veel kijk- en leesplezier voor ons thuisblijvers. Veel plezier met de voorpret.

• 21 Mei 2015 - 01:42

Rosalie:

Leuk, ik ben weer benieuwd naar de verhalen en foto's!

• 21 Mei 2015 - 18:02

HANS:

Wensen jullie een fantastische vakantie. Gaan jullie weer volgen. Gr. Hans/Ria.

• 04 Juli 2015 - 16:45

Annelies:

Ziet er leuk uit veel plezier, geniet ervan.

• 05 Juli 2015 - 18:47

Inge:

O wat gaaf,...Chang Mai mooie stad,... Prachtige tempels. Veel plezier xxx

• 07 Juli 2015 - 13:45

Mariëlle :

Goede reis, geniet ervan!!!

Verslag uit: Nederland, Rotterdam

We gaan weer naar Azië

We gaan jullie weer op de hoogte houden middels deze weblog.