Amsterdam – Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu Amsterdam – Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu

Amsterdam – Bangkok

Door: Peggy

Blijf op de hoogte en volg Rob en Peggy

09 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

We waren al weken aan het aftellen en keken allereerst uit naar de vlucht van elf uur. Elf uur lang niets hoeven te doen, was voor ons toch wel een heerlijk vooruitzicht na de afgelopen hectische weken. Gisteren was het dan eindelijk zover. We werden uitgezwaaid door Anouck en Daan nadat we nog even bij de Starbucks wat hadden gedronken. Snel nog even de nodige parfumerie ingeslagen en toen op weg naar het vliegtuig. Even na zessen begonnen we aan de vlucht van ruim 10.000 km. We hadden extra comfort stoelen en zaten dan ook perfect. Lekker veel beenruimte en niemand naast ons. Onderweg keken we wat films en dommelden / sliepen we wat. Boven India zag ik een prachtige zonsopkomst. De vlucht ging snel voorbij en voor we het wisten waren we in Thailand. De hitte viel mee. Vergelijkbaar met het weer van vorige week in Nederland.

Bangkok is de hoofdstad en met 8.280.925 geregistreerde inwoners tevens de grootste stad van Thailand. De bevolking van de hele agglomeratie Bangkok, die zich tot buiten de grenzen van de gelijknamige provincie uitstrekt, wordt geschat op zo'n 15 miljoen inwoners. ‘Krung Thep’ zeggen de Thai liefdevol tegen hun hoofdstad. Dat betekent ‘Stad van de Engelen’. Bangkok is dan ook een bijzondere stad. Zelden zie je zo’n groot contrast tussen arm en rijk. Een gigantische metropool die behoort tot de belangrijkste en meest exotische steden van Zuidoost-Azië

Met de skytrain en de metro gingen we op weg naar het hotel en zo kregen we al een eerste indruk van Bangkok. Een uurtje later waren we in het hotel. Jammer genoeg was de kamer nog niet klaar, maar we konden wel upgraden naar een executive room. Kostte ‘maar’ 150 euro extra. We besloten die twee uur te wachten in de lobby en alvast uit te zoeken wat we de komende dagen gaan doen. Voor we het wisten konden we naar onze kamer op de 30e verdieping met een waanzinnig uitzicht.

Nadat we onze spullen hadden gedropt, gingen we de omgeving verkennen en meteen wat drinken halen. Wat direct opviel, was de verkeersdrukte. Een ambulance met sirenes stond muurvast in het verkeer. Je zal er maar in liggen. De belangrijkste verkeersaders van Bangkok, zoals Silom en Sukhumvit, staan bekend om dat het verkeer daar vrijwel altijd stilstaat. Het rijden in een auto geeft de bewoners van Bangkok aanzien. Wie niet met zijn auto naar het werk komt, verdient blijkbaar niet genoeg, in de gedachten van de Thai.

Na het rondje in de omgeving gingen we nog even een uurtje zwemmen. We hebben een prachtig zwembad dat uitkijkt op de stad. Ik heb nog even de spieren losgemaakt door wat baantjes te gaan zwemmen. Nu is het inmiddels half zes en is het tijd voor de weblog en de foto’s. Straks nog even een hapje eten. We gaan vanavond niet te laat naar bed, want morgen om acht uur ( bij jullie drie uur ’s nachts ) gaan we naar een drijvende markt en het koninklijk paleis.

• 09 Juli 2015 - 14:49

Carla En Ma:

Net samen met ma jullie verslag gelezen, erg grappig dat jullie op dat zelfde moment belde.
    Veel plezier en vooral genieten. Groetjes van ons allemaal`

• 09 Juli 2015 - 16:42

Inge:

Leuk om te zien en te lezen wat je zoal meemaakt in Thailand. Wij moesten indertijd doorreizen naar ander eiland omdat er overstromingen waren in Bangkok. Wij willen er zeker nog keer heen om Bangkok te bekijken. Prachtige foto's zeg!!!en dat zwembad super de super grtje xxx

• 09 Juli 2015 - 20:07

Stephan Joosten:

leuk om te lezen, ik ben net 2 weken terug uit Thailand! Een website waar wij héél veel aan hebben gehad is tipsthailand.nl. Een tip die jullie vast al meerdere keren hebben gekregen: een 5-uurs fiets- en boottocht bij Co van Kessel!!!

• 10 Juli 2015 - 01:03

Fairy:

Jaa, jullie gaan beginnen!!! Heel veel plezier!! Ik ga jullie verslagen bijhouden:)

• 10 Juli 2015 - 09:38

Hans/Ria:

Met belangstelling het verslag gelezen en de foto's bekeken. Blijven jullie volgen en hopen op veel foto's.
    Heel veel plezier en tot het volgende verslag.

• 12 Juli 2015 - 15:06

Rob En Peggy De Haan:

Stephan: helaas kregen we deze tip te laat. Had ons fantastisch geleken.

Inge: Bangkok is zeker een aanrader. Ik had er nog wel langer willen blijven.

Tags: Bangkok

Verslag uit: Thailand, Bangkok

We gaan weer naar Azië

Over 50 dagen vertrekken wij weer richting Azië. Dit keer gaan wij naar drie verschillende landen: Thailand, Laos en Cambodja. Het beloofd een zeer gevarieerde reis te worden. We reizen langs dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan. We bezoeken prachtige steden die een koloniale sfeer uitademen en laten ons hopelijk overweldigen door de serene rust in de tempels, met als hoogtepunt Angkor Wat in Cambodja.

Het startpunt is Bangkok met tempels tussen de wolkenkrabbers, grote shopping malls, het uitgebreide nachtleven, chaotische verkeer en de kleurrijke markten. Daarna vertrekken we naar het noorden van Thailand: Chiang Mai, een heel prettige stad. Belangrijke trekpleisters zijn hier de kilometerslange avondmarkt en tientallen tempels. De schitterende natuur vormt een contrast met de stad.

Daarna verlaten we Thailand en reizen af naar Laos. Laos is met slechts zeven miljoen inwoners één van de dunbevolkte landen in Azië. In vergelijking met buurlanden als China en Thailand is Laos een stuk rustiger. In Laos ontbreken dan ook de echt grote steden. De meeste bewoners wonen op het platteland en zijn in de agrarische sector actief. Het land was namelijk lange tijd geïsoleerd van de buitenwereld. Pas sinds 1990 mogen toeristen de grens van Laos oversteken.

Een week later laten we Laos alweer achter ons en is Cambodja ons doel. Cambodja is sfeervol en fascinerend en nog niet ontdekt door het massatoerisme en heeft veel te bieden. Niet alleen de prachtige Aziatische bouwwerken, zoals het beroemde tempelcomplex Angkor Wat en de Zilveren Pagode, maar ook Frans koloniale gebouwen en The Killing Fields.

We gaan jullie weer op de hoogte houden middels deze weblog.