Hotpot overleefd - Reisverslag uit Chengdu, China van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu Hotpot overleefd - Reisverslag uit Chengdu, China van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu

Hotpot overleefd

Door: Peggy

Blijf op de hoogte en volg Rob en Peggy

03 Juli 2013 | China, Chengdu

Vandaag vertrokken wij naar Chengdu, zo’n 1800 km ten zuidwesten van Beijing en de uitvalsbasis naar Tibet. We verwachten een klein vliegtuigje maar tot onze verbazing was hij best groot. Acht stoelen op een rij. We zaten op rij 39 en dat was weer precies op de vleugel. Na het taxiën naar de startbaan stonden we vervolgens ruim 20 minuten te wachten. Geen idee waarop maar daarna mochten we dan toch vertrekken. De vlucht verliep goed en na een kleine drie uur vliegen waren we in Chengdu waar de taxichauffeur al stond te wachten. Met een grote Buick reden we naar het hotel. Onderweg zagen we dat het maar liefst 37 graden was, en dat terwijl de zon niet scheen.

Hotel Buddha Zen doet zijn eer aan. In een aparte ruimte staat een grote Buddha waar ook offers liggen en wierook wordt gebrand. Je wordt er gelijk helemaal zen van. Onze kamer is mooi en groot. We hebben zelfs een balkon. Wat misschien een nadeel kan zijn is dat we precies boven restaurantjes slapen. Benieuwd of we daar last van zullen hebben. Maar dan kunnen we altijd even naar de Buddha gaan om weer zen te worden. Volgens de dames bij de receptie gaan de restaurants om negen uur dicht.

Na even wat geluierd te hebben, zijn we de buurt gaan verkennen. Het hotel is gelegen in een autovrije boeddhistische wijk. Vlakbij het hotel bevindt zich Wenshu Yuan, een 1000 jaar oud zen-boeddhistisch klooster dat omringd wordt door theehuizen. Op zoek naar een restaurant kwamen we er eentje tegen waar het heel druk was. Binnen bleek dat ze Sichuan Hotpot serveerden, een van de heetste gerechten ter wereld. Het heeft wat weg van onze fondue, maar nu worden vlees, vis en groenten in een rode peperbouillon gekookt. Lekker pittig dus. Voor Rob was er een soort visbouillon waar zelfs de vissenkop nog in zat. De Chinezen om ons heen werkten de hotpot naar binnen alsof het een aardappelstamppot was. Na nog wat te hebben gewandeld, bespraken we nog even een excursie voor morgen. Om 7.50 uur worden we opgehaald om naar de panda’s te gaan.

Internet is hier best traag ( vast om dat zen gevoel vast te houden ). De foto's zijn dus kleiner dan normaal.

• 03 Juli 2013 - 15:52

Anouck:

Mooie foto's! En dat hete eten niks voor mij :P

En morgen naar de panda's! Jaloers!! ;)

xxx

• 03 Juli 2013 - 16:04

Yvonne Dijkstra:

Zo de eerste van alle binnenlandse vluchten zit erop voor jullie. Het gaat een indrukkende reis worden denk ik. Ook leuk om het echte lokale eten te kunnen proeven. Het ziet er allemaal prachtig uit en het is erg interessant om de verslagen te lezen, en zo ook iets van het leven in China mee te krijgen.
    Heel veeeeeeel plezier jullie daar, wij zwoegen wel door hoor!!

• 03 Juli 2013 - 19:35

Henny:

Rob en Peggy bedankt voor deze digitale rondreis, het is één en al genieten. Ik ben heel benieuwd naar foto's van de Panda's.