Een lekkere lange dag. - Reisverslag uit Guilin, China van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu Een lekkere lange dag. - Reisverslag uit Guilin, China van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu

Een lekkere lange dag.

Door: Peggy

Blijf op de hoogte en volg Rob en Peggy

17 Juli 2013 | China, Guilin

Vanmorgen was ik al vroeg wakker. Om 5.30 uur begint hier het leven al en Chinezen zijn niet echt het rustigste volk. Rob kon zich nog omdraaien, maar mij lukte dat niet meer. De tijd tot negen uur werd nuttig besteed. Ik heb eerst een paar foto’s kleiner gemaakt en daarna geüpload. Na drie uur proberen, stonden er vijf foto’s online.

Na het ontbijt kwamen wij er achter dat we de enige gasten in dit hotel zijn. In elk hotel zet men de deuren van de kamers die niet verhuurd zijn namelijk open. Wel luxe een privé hotel. Toch heb ik vanmorgen even gekeken of we een ander hotel zouden boeken. Naast het hotel wordt een nieuw hotel gebouwd en de cirkelzaag draait constant. Ook was het zwaar bewolkt en zaten we haast in de wolken. Na wat twijfelen besloten we toch te blijven en lekker te gaan wandelen. Bedoeling was om naar uitkijkpunt Nine dragon with five tiger te lopen. Net voordat we bij uitkijkpunt Seven Star with moon waren begon het te regenen. Dan maar weer terug naar het hotel.

Na de lunch besloten wij poging twee te wagen. Het weer was inmiddels wat verbeterd en hier en daar was zelfs blauwe lucht te zien. Helaas moesten we poging twee ook afbreken omdat het weer begon te regenen. Ik had inmiddels wel een paar foto’s gemaakt van Rode Yao vrouwen. Deze vrouwen staan bekend om hun lange haren, soms wel tot 150 cm lang. Ze knippen hun haar slechts een keer af, ergens tussen hun 16e en 18e verjaardag. De streng haar wordt bewaard en gebruikt om, als het haar weer lang is, er een ingewikkeld kapsel mee te maken dat meestal wordt weggestopt onder een doek.

Zo meteen maar weer proberen om wat foto’s online te zetten. Morgen vertrekken we naar ons laatste hotel in Shanghai.

  • 17 Juli 2013 - 11:16

    Wil Norder:

    Hallo Rob en Peggy,

    Ik heb jullie verslagen met veel plezier gelezen en ook jullie prachtige foto's bewonderd.
    Nu weet ik helemaal zeker dat ik ook naar China wil!!!!!

    Geniet nog van de laatste dagen. Ik werk vandaag voor het laatst en ga dan op vakantie.

    Groetjes,
    Wil

  • 17 Juli 2013 - 21:50

    Rosalie:

    Haha lekker logisch, dat kapselgedoe...
    Goeie reis en veel plezier in Shanghai!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob en Peggy

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 42265

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Sri Lanka

08 Juli 2015 - 29 Juli 2015

We gaan weer naar Azië

11 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Borneo

29 Juni 2013 - 21 Juli 2013

China rondreis

Landen bezocht: