Spannende laatste dag - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu Spannende laatste dag - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu

Spannende laatste dag

Door: Peggy

Blijf op de hoogte en volg Rob en Peggy

22 Juli 2013 | Nederland, Rotterdam

Het werd nog spannend op ons laatste dag in China. Met de metro vertrokken wij naar het vliegveld. De metro is een ideaal vervoersmiddel in China en gisteren hadden we tot twee keer toe zelfs live-entertainment in de metro. We hebben ons wel elke keer verwonderd over de mensen die koste wat het kost als eerste binnen willen zijn om zo een zitplaats te bemachtigen. Ook op zondagmorgen 10 uur was de metro weer goed gevuld. Maar ja , wat wil je ook. Voor nog geen 10 cent reis je ruim een uur met de metro.

Keurig op tijd waren we op het vliegveld. En ook het boarden ging perfect en lekker snel. Toen iedereen zat, vertelde de gezagvoerder dat het druk was in het luchtruim en dat we i.p.v. 13.15 uur nu om 15 uur zouden vertrekken. Wij hadden 1.50 uur om in Frankfurt over te stappen op de vlucht naar Amsterdam. Navraag bij de stewardess leverde ook niet echt een geruststelling op. Volgens haar was de kans klein dat we die vlucht nog zouden halen, maar we konden eventueel overgeboekt worden op een andere vlucht of in een hotel slapen en dan de volgende morgen vertrekken. Om de passagiers tevreden te houden, werden er noodles uitgedeeld. Beetje jammer dat die precies op waren toen wij aan de beurt waren.

Even voor drieën vertrokken we dan toch. Er waren meerdere mensen die een aansluitende vlucht moesten halen en de gezagvoerder vertelde dat we tijdens de vlucht een deel van de verloren tijd zouden inhalen. Gelukkig gebeurde dat en kwamen we met een half uur vertraging aan. Ruim 70 minuten dus nog over om de vlucht te halen. Geen probleem zou je zeggen. Op het vliegvels stond echter een aanzienlijke rij voor de tassencontrole en men had niet echt zin om hard te werken. Op de vraag of wij voor mochten omdat we maar weinig tijd hadden om over te stappen, werd ontkennend gereageerd. Er was onderbezetting qua personeel en wij moesten maar gewoon wachten. Enfin, na een tijd waren we er door heen en wachtte ons de volgende rij. Dit keer voor de douane. Maar ook dit obstakel kwamen we voorbij en nu was het linea recta naar het vliegtuig. De vlucht vertrok om 19.50 en precies om 19.49 uur ploften wij in onze stoelen in het vliegtuig. Pfff, gelukkig gehaald. Op Schiphol stonden Anouck en Daan ons al op te wachten. Gezamenlijk gingen we naar huis en kletsten we gezellig bij. Precies 24 uur nadat ik aan de andere kant van de wereld was wakker geworden, kroop ik in mijn eigen bedje. Terugkijkend op een prachtige reis.

China was FANTASTISCH!!! Wat een lieve mensen, wat een chaos in het verkeer, wat ontzettend veel fietsers, wat een heerlijk eten, wat VEEL mensen, ook wel een beetje vieze mensen die de hele dag roggelen en spugen, wat een fantastische landschappen!!!!
Maar ook een reis waarin we ongelooflijk veel mazzel hebben gehad qua weer. Twee provincies zijn overstroomd vlak nadat wij ze verlaten hadden. Tientallen doden en aardverschuivingen waren het gevolg en de vliegvelden zijn dagenlang gesloten geweest omdat het water tot op kniehoogte in de straten stond. Vanmorgen las ik dat China gisteren getroffen is door een aardbeving waarbij ook tientallen doden zijn gevallen. Gelukkig hebben wij dit allemaal niet gemaakt en kunnen wij terug kijken op een fantastische vakantie. Het was een ongelooflijke ervaring om hier gereisd te hebben!!

• 22 Juli 2013 - 07:49

Atricia:

Hoi Peg en Rob,

Wij hebben genoten van al jullie belevenissen.
    Wij komen de foto's wel een keer bewonderen.

• 22 Juli 2013 - 08:59

Peter:

Het was leuk om jullie belevenissen te volgen..een mooi document voor een ieder die nog eens naar China wil gaan. Welkom terug in de Hollandse hitte!

• 22 Juli 2013 - 10:26

Ingrid:

Welkom thuis! Mooi geschreven en bedankt voor het delen van jullie belevenissen.

• 22 Juli 2013 - 11:34

Anke:

Wat moet ik nu gaan lezen! :)......bedankt voor de mooie verhalen!

• 23 Juli 2013 - 09:30

Hans/Ria:

Jongens, welkom thuis. Wij hebben ook genoten van jullie verhalen en foto's. Nu de jetlag verwerken en dan, ja wat dan? aan de slag en genieten van het normale dagelijks leven. Gr. Hans/Ria.