Aangekomen in Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu Aangekomen in Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rob en Peggy Haan - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Yangshuo

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Peggy

11 Juli 2013 | China, Yangshuo

Vandaag zou een hele reisdag worden maar gelukkig hoefden we niet zo vroeg weg. 09.00 zou de taxi er zijn en dus stonden we om 08.00 op. Volgens Peg had ik mijn wekker uitgezet maar dat heb ik helemaal gemist. Heerlijk geslapen en lekker diep.

Gisteravond hadden we weer in een ander restaurant gegeten en werden weer de nodige foto’s gemaakt. Je zou toch bijna gaan kijken of mijn foto ergens staat. Eindelijk gember cola besteld. Dat is hete cola met stukken gember. Mierzoet maar wel lekker. Ik heb het eerder gedronken in China maar toen besloten over mijn pantalon van mijn pak te mikken terwijl ik nog een middag moest werken. Elke stoel waar ik op ging zitten plakte aan mijn kont.

Ik slaap hier lekker veel en ik pas me namelijk aan aan het Chinese ritme. Dat gestress in Nederland is nergens goed voor. Gewoon kalm aan en als je even een dutje wilt doen op je werk dan doe je dat. Toch eens met Arina mijn manager over hebben. Waar men in Nederland moeilijk loopt te doen over te veel mensen in een bedrijf is er hier een overkill aan mensen in kantoren gezien het arbeidsloon dat vrij laag is. De inflatie stijgt hier overigens behoorlijk. Wil je op je gemak jouw mobiel checken? Dan doe je dat. Jong en oud, arm en rijk. Iedereen lijkt zo’n ding te hebben. Tegenovergesteld zijn de zakenreizigers die op het laatste moment voor de security check nog even bellen. Die mannen en vrouwen zijn iets gehaaster. Westerse invloed ?

Op het vliegveld is WIFI gratis maar dan wel met een Chinees mobiel nummer. Helaas voor ons maar dan maar even geen internet.

Peggy was vanochtend cakejes gaan halen als ontbijt en voor onderweg en die aten we nog even voor de taxi kwam om 09.00. Met een mooie ruime Volkswagen gingen we op weg voor een rit die, volgens de man van de receptie 5-6 uur zou duren. Dus wij op tijd weg. Dan sta je in een recordtijd van 4 uur al op het vliegveld. Inchecken was een tikkie te vroeg dus even op voor een Chinese junk maaltijd. Daarna even omkleden in een verlaten hoekje, want mijn shirt dat in de was was geweest, bleek niet echt schoon. Volgens Peg stonden de Chinezen rijen dik achter me naar mijn goddelijke lijf te kijken toen ik me stond om te kleden. Toen ik me omgekleed omdraaide, stond er geen hond. Vette teleurstelling dus.

Daarna bagage inchecken en toen bleek mijn koffer verdacht. Ik mee naar een aparte ruimte. Mijn bus scheerschuim had de aandacht getrokken. Nadat ik had uitgelegd dat ik ongeschoren een nog dikkere hoofd had, werd alles weer gesloten en mocht de hele bende op de band.

Nadat we door de security heen waren zit ik nu alvast de blog te schrijven. Het kan maar gedaan zijn.

Inmiddels zijn we aangekomen in het hotel en het is pikkedonker dus we weten niet waar we terecht zijn gekomen.

De vlucht is verder prima gegaan. We zaten met zijn drieën op een rij van drie maar mijn buurman besloot te verhuizen dus hadden we lekker wat ruimte. Na anderhalf uur waren we er alweer en de chauffeur stond ons al op te wachten. Hij was zo verdiept in zijn smartphone dat ik doodleuk naast hem wilde gaan staan en als het ware samen gaan staan kijken waar we bleven maar hij keek iets te vroeg op en grijnsde even naar me en toen liepen we naar de auto.

De rit duurde een uurtje en toen kwamen we dus in het pikkedonker aan. Geen foto’s dit keer maar die houden jullie te goed.

  • 11 Juli 2013 - 19:59

    Ingrid :

    Ik had even een paar dagen niet gelezen en ben er nu even lekker voor op de bank gaan liggen. Leuk allemaal weer hoor. Je hebt Ma toch nog gesproken hoorde ik. Ze vond het fijn om je te horen. Bijzonder dat je zo ver weg elkaar zo makkelijk kan zien en spreken.
    Groetjes weer!

  • 11 Juli 2013 - 21:45

    Carla:

    hoi Haantjes,
    net nog even live met jullie gesproken via Skype. op dit moment is het bij jullie midden in de nacht en genieten jullie vast weer van jullie "Chinese" slaap.
    veel plezier de komende dagen en niet teveel slapen he!

    Ma was inderdaad erg blij dat ze weer contact met jullie kan maken via Skype
    groetjes Carla

  • 14 Juli 2013 - 17:01

    John Sleijpen:

    Schitterend geschreven vooral over dat goddelijke lijf en over je bus scheerschuim haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob en Peggy

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 42273

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Sri Lanka

08 Juli 2015 - 29 Juli 2015

We gaan weer naar Azië

11 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Borneo

29 Juni 2013 - 21 Juli 2013

China rondreis

Landen bezocht: